tisdag 6 september 2011

Tisdag och dags för symöte

Förra veckan kunde jag inte delta för det jag virkade just då skulle bli en doppresent och mottagarens mamma läser mig blogg...

Men idag kan jag vara med!

Jag har virkat mitt första plagg. Känner mig oerhört stolt över det och har verkligen fått mersmak.

Det blev en kofta och ett par tofflor från det här mönstret.  Jag kan verkligen rekommendera det, för det är otroligt lättvirkat och går jättefort. Jag tror jag virkade kanske 3 timmar allt som allt, sen va den färdig och monterad.



Annars så har det hänt ganska lite på handarbetsfronten. Har virkat lite mer på servettringarna till min systers bröllop, är nästan färdiga nu. Ska se om jag kan lyckas hitta kameran så jag får en bild på dem till nästa vecka.

Jag har även hakat på trenden med stjärnfiltar! En helt underbar sak att virka och fort går de! Fast för mig blev det inte filt, det bidde en duk istället.



Så, de var allt för mig den här gången. Kolla in vad de andra har gjort i Husmorsskolans Nya Syförening

6 kommentarer:

  1. Vilka fina babyplagg. Visst är det lite jobbigt när man vill visa upp det man gjort till någon som läser ens blogg? Duken blev riktigt häftig :) Annorlunda med en stjärnformad.

    SvaraRadera
  2. Å så fina koftan blev. Och stjärnduken/filten är jag bra sugen på att prova också. STOLT skall du vara!

    SvaraRadera
  3. Åh, så fina saker du har virkat!

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är grisgrytlappen fin, fast den är inte riktigt klar ännu... ska sys ögon och tryne också!
    Hittade modellen i en tidning från 70-talet!

    SvaraRadera