måndag 26 september 2011

Alltid är det något nytt

För ett tag sedan virkade jag katter till ett projekt som heter Hjärtekatten.

I somras virkade jag bebismössor till projektet Värma Liten.

Nu kommer det att bli små gosedjur, snuttefiltar och kanske lite bebikläder för att hjälpa barnen på Lillängen. Lillängen är ett boende för barn som av någon anledning inte kan vara med någon av sina föräldrar. Det är en tjej vid namn Theresé som startat bloggen Ge Lite Tröst och hoppas på att det finns godhjärtade människor där ute i Sverige som kan hjälpa.

Självklart säger jag och är inte sen på att haka på. Har redan dragit ihop några djur som ligger i gömmorna och nån snuttefilt ska man kunna klara av i veckan.

Jag är inte, och har aldrig varit, mycket för att ge pengar till välgörenhet. Antar att det är för att jag inte säkert kan veta vad mina hundra kronor kommer användas till. Men att virka ett djur, en filt eller ett plagg känns helt rätt i hjärtat. Där vet jag vad det kommer användas till, det känns på nåt sätt mer konkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar