lördag 24 september 2011

Andras kläder passar bäst

Eller ja, inte alla andras kläder, men just pojkvännens.

Hans tröjor är så mycket mjukare, mysigare, varmare och bara allmänt goare än vad alla mina är.

Just nu har jag letat runt i garderoben och hittat en riktigt ful gul tröja. Varm, mjuk och gosig, precis som det ska vara. Har funderat på om man kanske ska ta å handla kläder på herravdelningarna, för att få samma härliga tröjor. Men då skulle dem ju inte ha en svag lukt av honom, och det är väl nästan det bästa.

Han är nämligen en lördagsrymling. Igen. Börjar nästan bli en vana nu, att han är borta på lördagarna. Det gör inget, det enda trista är att just nu, när barnen har lagt sig, tv´n har stängts av och det mesta släckts ner, ja, då är det fruktansvärt ensamt och tråkigt. Åtminstone en stund. Snart ska jag dra igång några serieavsnitt, virka lite och äta lite gotta. Då saknar jag nog honom inte lika mycket, då njuter jag riktigt av tystnaden och ensamheten.. =)

Ful gul tröja som får mig att se dubbelt så stor ut - Check
Borstat håret för en gångs skull - Check
Mörka ringar under ögonen - Check
Mystisk rodnad i ansiktet - Check
Lyckat försöka att dölja några av de alltför många hakorna - Check
Lyckad bild på mig själv - Erhm.... 

1 kommentar:

  1. Haha ja du ser! Vi är inte ensamma med att vara lite småäckliga sådär och käka på naglarna ;-D

    SvaraRadera