söndag 11 september 2011

Dag 20 – Min favorit film

Jag vet inte om jag kan plocka ut en film och säga att detta är min favorit. Det finns så många.

Men jag vet att det är en bra film om jag kan se den flera gånger utan att ledsna. Alla Disney-klassiker är således bra filmer.. =)

Filmen Latter Days är också en sån film. Den handlar om omöjligt kärlek mellan två män. Den ena partyprins, och den andra starkt religiös. Storyn har väl gjorts några gånger kan jag tänka mig, på de flesta sätt och vis, men det är ändå något speciellt med just den filmen. Har aldrig lyckats klura ut vad det är. Bara att den är bra.

Love Actually är en annan sån film. Den kan jag se ofta.

I övrigt så är jag en sån som ser en film och sen glömmer dem. Så något år senare kan jag se samma film och det är som att jag aldrig sett den förut. Mycket praktiskt faktiskt.

1 kommentar:

  1. Min favorit är Set It Off. Sååå bra! :) Eller ja. Jag har många favoriter. ^^ Billy Elliot är också en favorit.

    Och ja du. Det är komiskt vilken fart man får när karlarna försvinner, haha. Men bra det. Så man får lite gjort ;D

    SvaraRadera