torsdag 8 september 2011

Dag 17 – En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.

Oj, det här var nog utan tvekan den svåraste hittills.

Men jag har nu tänkt länge och väl (var ungefär 10 timmar sen jag skrev den första meningen) och bestämt mig för att om det är någon jag skulle vilja byta liv med för en dag, så är det min pojkvän.

Tänk bara, att få uppleva sin partners liv under en dag, att få tänka som han gör, få irritera sig över samma saker. Få se mig själv hur hans ögon. Det om något vore väldigt intressant.

Jag skulle få en helt ny förståelse för hur han ser på saker och ting, en förståelse som jag tror att jag annars kommer gå igenom livet utan att ha.

Men kanske är det så det ska vara, att man inte ska veta för mycket om vad ens partner tänker och tycker.

Men lite intressant vore det allt, att få uppleva sitt eget liv, ur en annan människas synvinkel...


Mannen jag älskar att älska, och älskar att irritera mig på. Min bästa vän och mitt hjärtas riddare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar