tisdag 20 september 2011

Skrämmande lite virkat

Jag har nästan inte virkat något alls. Vilket är skrämmande och ytterst ovanligt.

Men en av mina systrar gifte sig i helgen så hela förra veckan gick åt till en massa förberedelser inför det, därför är jag inte särskilt ledsen över att det inte blivit något handarbetat.

När jag väl har virkat, så har det mest bara blivit på en sjal. Mönstret har jag hittat här och det är Virkpias basmönster. Väldigt enkelt men det är ofta det som jag tycker bäst om. Har virkat flera av hennes sjalar och varenda en blir riktigt fin!




Jag virkar den i Stellagarn med virknål 2.00 mm och för tillfället går det riktigt långsamt.

Det beror inte bara på att varven håller på att vara riktigt långa, utan också för att garnet är på väg att ta slut. Det blir ofta så med sjalar tycker jag. Jag köper alltid lite för lite garn, och har inte möjlighet att köpa nytt när det tar slut. Så nu måste jag få garnet att räcka till nästa vecka då jag ska fara och handla mer. Kommer nog inte att gå, men man kan ju alltid hoppas lite.

Har som ingen inspiration till att börja på något nytt just nu, inte just idag i vilket fall, men sånt brukar ju ändras fort.

Kolla in va de andra i husmorsskolans nya syförening pysslat med i veckan!

1 kommentar: