fredag 9 september 2011

Dag 18 – Vad jag åt idag.

Maten idag har varit vanlig brun husmanskost och den gör sig sällan eller aldrig särskilt bra på bild, så jag tog inga bilder. Ångrar jag lite nu, middag såg ju faktiskt rätt så tjusig ut..

Till frukost/lunch åt jag rester från gårdagen, underbart god slattgratäng.

Slattgratäng är den enklaste maträtt att laga tycker jag. Typisk latmat för mig. Jag har nämligen en tendens att frysa in allt. Alla små slattar som blir över hamnar i frysen för att någon gång hamna i en gratängform och få riven ost på sig. Speciellt pasta fryser jag in. Det är ju huvudingrediensen i slattgratäng. När jag sen inte har ork/tid/vilja till att komma på någon middag, så kikar jag runt lite i frysen och ser vad som finns. Den här gången bestod den av tre olika sorters pasta, en stekt hamburgare, fyra korvar, en falukorvskant och några bitar bacon som låg och såg ledsna ut. Hittade även en ostkant längst ner i frysen som fick ge extra smak åt det hela. Kan aldrig bli för mycket ost!

Middag blev köttfärssås och makaroner, men massor av smulad fetaost ovanpå! Underbart!

Ja, det var min dag då.

I övrigt så lever jag mest på kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar