lördag 3 september 2011

Snabbvirkad kofta och tofflor.

Den här veckan har jag virkat en doppresent. Den jag skrev om igår. Trodde inte att jag skulle hinna färdigt den eftersom jag skadat tummen, men det gick! Även om jag var klar kvart i 1 och dopet började kl 1. Men vi kom till och med fem minuter innan! Ren tur gissar jag på. Trafiken var verkligen på vår sida idag...

I alla fall. Koftan blev färdig, och precis så fin som jag ville att den skulle bli.

Det är första gången som jag virkat ett klädesplagg. Annat än mössor, sjalar och tofflor, men det räknar jag inte riktigt som kläder.

Mönstret hittade jag HÄR på garnstudio. Det är en otroligt lättvirkad kofta. Tog mig kanske tre timmar allt som allt. Är ruskigt stolt över den! Och har definitivt fått upp ögonen för att virka lite mer klädesplagg..


Koftan är virkad i M&K LOL. Ett garn som mestadels består av återvunna PET-flaskor. Lite grovt, men samtidigt mysigt och värmande. Använde virknål 7 till det garnet, och om jag kommer ihåg rätt så var jag tvungen att ändra lite i mönstret för att få till storleken rätt, men som tur är så står alla mått utskrivna på sidan så det gick bra.

1 kommentar:

  1. Otroligt söt kofta.
    Den måste jag lägga till på min to do lista. :)
    //jonna d

    SvaraRadera