söndag 25 september 2011

En sån där dag verkar det som

Jag tycks ha tappat förmågan att virka enkla former. Försöker virka en figur men än så länge har jag bara kommit till huvudet, och det lyckades jag ju med. Så runda former klarar jag uppenbarligen.

När det gäller ögon, öron, kropp och alla andra slags detaljer så går det betydligt sämre. Nu har jag repat upp arbetet om och om igen i 3 timmars tid och känner att det kanske är dags att ge upp för dagen. Tar ett nytt tag imorgon och ser om det går bättre. Annars får väl arbete ligga på is ett tag.

Har märkt att det lätt blir så när man frivirkar. Ibland blir figurerna liggandes ett par månader innan man tar itu med dem igen. Ibland är man färdig på några dagar för att allt flutit på hur bra som helst.

Jag håller tummarna för det sistnämnda just nu...

Inte så mycket en figur just nu som en rätt så lagom stor boll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar