lördag 3 september 2011

Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på

Alltid när en diskussion handlar om resor så känner jag att jag är alldeles för lite berest. Jag skulle så gärna vilja fara och flänga över hela världen, men jag vet inte riktigt varför, eller vad det är jag vill se.

Jag har i vilket fall varit utomlands några gånger. Senaste gången var jag och hälsade på en vän till mig som tillfälligt bodde på Malta. Det är en plats som jag varmt kan rekommendera, åtminstone om man som jag, älskar att titta på gamla städer och ruiner. Hela ön består av gamla stenhus. Det är ett land som är väldigt bra på att behålla det gamla, men samtidigt tar dem in mycket nytt och modernt. Lite motsägelsefullt, mysigt, litet och vänligt. Framförallt vänligt!


Det var flera gånger under veckan vi var där som människor vi träffat några dagar innan, kände igen oss och satte sig och pratade med oss, bara för att..



Vi var där i början av november. Juldekorationerna satt uppe i varenda gatuhörn, solen sken och det var så varmt att linne eller tunn tröja vad det enda som gick att ha. Lite chock sen att komma hem till kalla Sverige och se ett täcke av snö på marken.

En lyckad resa tycker jag. Tyckte inte min syster, men så har vi lite olika syn på vad en resa ska innebära, för henne är det billig shopping och utekvällar. För mig är det att upptäcka, se och få en ny syn på världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar