torsdag 1 september 2011

En riktigt jobbig ovana och en fingertopp mindre


Jag har en liten ovana. Ja, jag vet inte vad annat jag ska kalla det.

Jag gör nämligen väldigt ofta illa mig. Och speciellt i köket.

Tror inte att jag vet nån som gör illa sig så mycket som jag gör. Är väl mer eller mindre dagligen.

Men oftast är det bara småsår och annat som jag lyckas utsätta mig för. Denna gången blev det dock annolunda. Kniven slant på löken och begravde sig i min tumme. Eller ja, begravde sig var väl fel val av ord. Den gick rakt igenom.

Så nu saknar man en stor bit av vänstra tummens fingertopp.

Lyckligtvis missade jag nageln, hade blivit måttligt sur om jag träffat den, håller ju på att spara ut naglarna så dem ska vara fina till min systers bröllop....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar