söndag 4 september 2011

Dag 13 – Mitt drömbröllop.

Sitt drömbröllop brukar vara något som alla har tänkt på, föreställt sig och planerat i huvudet...

Inte jag.. Det enda jag egentligen tänkt när det gäller mitt framtida bröllop är att alla mina vänner och hela min familj ska vara där.

Fast, om jag börjar leka med tanken nu, så har jag ju såklart några ideér om hur det ska vara.. =)

Klädkoden ska vara färgglatt. I övrigt så får man gärna komma i mjukisbyxor och t-shirt om man vill, bara det är fägglatt.

Jag skulle vilja gifta mig i kyrka, men de flesta blir så tysta och försiktiga inne i en kyrka, så det går nog tyvärr bort. Jag vill gärna att alla klappar händerna, sjunger högt, pratar sinsemellan och bara mår gott. Så det blir nog ett borgerligt bröllop.

Det får gärna vara utomhus. I en skog om det går, men bara det finns mycket växtlighet och grönska runtom så duger det!

Jag skulle vilja att middan bestod av en buffé av våra favoriträtter. Grillat, lasagne, gratänger och annat gott. Behöver inte vara särskilt fin eller speciell mat, är inte det som är viktigt.

Jag tror överhuvudtaget att mitt bröllop kommer att kännas lite som en vanlig familjetillställning, men samtidigt inte. Kommer nog inte att ske någonsin annars att min och gubbens familj samlas. Ja, min egen familj har bara samlats två gånger som jag kan minnas.

Så mitt bröllop kommer att vara mycket speciellt, men på ett alldeles vanligt vis...

1 kommentar:

  1. Sv: Men chips är ju SKITGOTT! Nu blev jag jättesugen på det. Darn.

    SvaraRadera