onsdag 31 oktober 2012

Tips på halloween-virkning

Jag har faktiskt inte gjort några mönster för halloween-inspirerade figurer. Känns som något jag får lov att ta tag i till nästa år, att inte ha ett enda går ju inte för sig.

Eller jo, det gör det ju. Det finns ju så många andra underbara virkare där ute som delar med sig av mönster, det ena finare än det andra.

Och om ni vill ha något att virka på ikväll, och få lite halloween-känsla över det hela, så kommer här länkar till några lätta mönster som inte tar lång tid att virka!

Hos bloggen Just In Life hittar du ett mönster på en liten supersöt häxa! Mönstret är lätt att följa, häxan går fort att göra och den lilla hatten är helt enkelt bedårande!




Hos Min Pysselsida hittar du ett väldigt lättvirkad mönster på ett spöke. Det går på ett kick att göra, så det är nästan så att man måste göra fler utav dem.



Hos Virka liten kaka hittar du denna pumpa. Väldigt lättgjord, mönstret är bra skrivet och även denna figur tar nästan ingen tid alls att virka.



Vill du ha ett litet större projekt så hittar du det hos Pysselkiisen. En godisskål och en spindel passar ju bra denna dag!



Ja, det var några mönster det. Hoppas ni hittar något ni gillar och sätter igång och virkar nu!

3 kommentarer:

  1. Kul att du tittade in till min blogg! Tror inte Bettan kommer tillbaka mera =( Det är 2 v nu å det är väl nog lite mycket... Vet att det finns räv här å rovfåglar... lodjur sägs det oxå finnas... sen kan hon ha blivit överkörd fast vi inte hittat nån död katt... Lite ovisst är det att inte veta! Men vi har haft 2 tidigare som försvunnit hux flux så!

    SvaraRadera
  2. Jajamänn! Jag är med i online virkcafé, Annelie Andersson. Vem är du bland alla medlemmarna där?! :)

    Ja, det är underbart med tävlingar/utlottningar. Man hittar så många roliga bloggar och dessutom får man se vilka som besöker en! :)

    SvaraRadera
  3. Jag brukade inte kommentera så mycket heller, men nu när jag vankar av och an och väntar bebis så blir det mycket virka. Och mycket tid att fördriva. Då blir det en del inlägg. :)

    SvaraRadera