måndag 1 oktober 2012

Mosar och saftar

Vårt äppelträd som finns på gården ger en helt otrolig mängd med frukt. Senaste två veckorna har jag kokat mer mos och saft än vad jag någonsin gjort förut.

Har även blivit olika sorters kakor och pajer, kompotter och gelé.

Imorgon tänkte jag nog köra igång med att testa göra glögg på äpplen. Vet inte hur det blir men jag måste ju pröva, har en IKEAkasse full med äpplen ståendes på bänken och frysen är full. Något måste jag ju hitta på att göra med dem.. =)

Allt jag gjort hittills har blivit jättegott. Det enda som jag kände mig besviken på vad äppelchips som jag torkade i ugnen. Dels tog det 8 timmar, vilket var lite längre än jag väntat mig. Sen var dem inte så supergoda heller. Kommer nog att fungera till musli, men inte att äta som dem är.

Lägger nog ut lite tips och bilder från äppelskörden imorgon. Ikväll ska jag gosa ner mig i soffan med en virkning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar