torsdag 22 maj 2014

att ge bort

Även om jag verkligen älskar att ge bort sånt som jag skapat själv, så är det en av de läskigaste känslorna i världen. Det gör nästan ont i magen innan jag ger bort något. Jag kan inte svara på vad det är, men jobbigt, det är det.

Idag gav jag bort en ask som jag gjort. I en låda som jag klätt in. Tillsammans med ett kort som jag tillverkat. Riktigt ångest där kan jag tala om.

Asken var jag fruktansvärt nöjd med, tyckte den blev så underbart fin och jag ville så gärna ha den själv. Får ta och göra en till som jag kan ha uppe i sovrummet. Där skulle den passa fint.

Lådan har jag visat förut. Den var tänkt att användas som förvaring, men jag tyckte den passade bättre hos nån annan än hos mig.


Kortet har jag inte visat tror jag. Det är ett chokladkort, ett kort med plats för en chokladkaka. Ett riktigt fint sätt att göra ett lite mer arbetat kort att ge bort. Går att pyssla med hur mycket som helst och ändrar en måtten lite så passar de flesta chokladkakor bra. Fast bilden är lite missvisande. Jag valde nämligen att ta bort plasten från chokladkakan och klä i den i folie, och sen eget papper runt. Så det blev ännu mer personligt.



Asken då. Ja, den är gjord av ett pringles-rör, och pyntad med servetter, färg, blommor, papper, stämplar, spets och en gammal urtavla. Tanken var att få lite känsla av gammalt bibliotek av den, och det tycker jag att jag lyckats med. Hon som fick den jobbar även med klockor, jag tyckte att det var lite kul det också.
Jag ska göra en till ask, och då ska jag fota under tiden jag jobbar med den. Ska försöka mig på en tutorial över hur en gör en sån här ask, för den enda jag har hittat hittills är på ryska.

Men men, här kommer en bildkavalkad över mina fina ask.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar