fredag 21 mars 2014

Veckans sista vardag snart till ända

Ännu en fredag såg dagens ljus, och ljust var det.

Av någon anledning tyckte vädret att våren visst kommit alldeles för tidigt och rättade till det genom att låta det falla 3 decimeter snö under natten.

Jag kan inte alls hålla med. Jag tycker att den här snön faktiskt lika gärna kunde ha kommit i januari, för då hade vi alldeles för lite.

Hade en ledig dag idag. Alltid skönt med såna. Den spenderades framför symaskinen, där jag sydde små flugor som ska delas ut på jobbet. Jag tog massor med bilder på tillverkningen utav dem, men glömde helt bort att ta en bild av en färdig fluga. Får hoppas på att dem inte går åt alltför fort så kanske jag hinner fota en imorrn. =)

Var in till stan en sväng också där jag vandrade omkring med Cammi och kollade lite bland butikernas utbud. Som vanligt ganska tråkigt, lagomt färglöst och mindre inspirerande. Men vi hittade några presenter till hennes dotter som fyllt år och ska ha fika på söndag.

Imorgon ska jag mäta, såga och skruva samt tapetsera lite. En sänggavel blir till i vårt garage och jag hoppas på att vi ska kunna bli nästintill färdiga med den imorgon, så att den kan hängas upp på söndag.
Hallgarderoben ska få hyllplan. Det funkar inte att ha krokar, allting tar så mycket plats. Bättre då med hyllor och lådor.
Huset ska städas och tvätten ska tvättas som vanligt. Men jag ligger bra till där så det ska nog gå fort.. =D

Ja, mer än så händer inte. Och mer än så ska det inte hända tycker jag när man väl lyckas vara ledig.

Nu ska jag läsa lite bok, dricka lite kaffe och sen gå och lägga mig tidigt. För sånt gör jag på fredagkvällar!!

Inte riktigt så här såg det ut i morse, men nästan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar