lördag 2 februari 2013

Give a little love!

Det var länge sen nu, så jag kände att det var dags för lite länkkärlek igen!

Senaste tiden har ju, som jag skrivit tidigare, handlar väldigt mycket om att hitta inspiration. Och det gör jag, för det finns en väldans massa inspiration där ute i bloggvärlden.

Så här kommer några av dem bloggar som jag tittat lite extra på den senaste tiden.

Kungen och Majkis

Kungen och Majkis är en rätt så ny bekantskap. Ja, jag har faktiskt inte ens lämnat något kommentar än och visat att jag kikar där! Jag smyger in som en ninja och läser, tittar, förundras och inspireras. Så mycket att läsa, att se och att ta till sig. Hon skriver med värme och glädje, och jag sitter oftar och småskrattar för mig själv när jag läser.
Kika in själva. Men inte ninjastyle, utan lämna en kommentar också.. =)

Mmatildas virkstad

Hos Mmatilda hittar du mycket mönster, beskrivningar , tips och ideér. Det är ny bekantskap för mig, men jag är så glad över att jag hittade dit. Vill genast sätta mig och virka lite, fast jag ska bara läsa ett inlägg till...

Crochet Bloke

Och så tar vi en utländsk sida också. Jag läser en hel del såna, men det går i vågor. Jag tittar mycket på bilderna men har svårt att ta till mig mönstrena på samma sätt som svenska. Fast när jag väl ska ta och virka något så brukar jag faktiskt föredra engelska mönster, konstigt nog.
Men tillbaka till bloggen. Theo, som ju är den som skriver i bloggen, är en av dem (alltför) få män som virkar. Han virkar underbara saker, tar helt otroligt vackra bilder och skriver riktigt fint. Han har även lyckats ge ut en bok om virkning.
Titta in lite och kika, ni blir inte besvikna.


Det var länkkärlek för denna gång. Får nog lov att bli lite tips om bakbloggar nästa gång, jag läser ju en hel del såna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar