måndag 27 juni 2011

Idag har jag inte varit hemma!

För idag har jag varit på min första dag på praktiken. Jag gör praktik på ett dags här i stan, fyra veckor till att börja med, och trivs vi med varann så blir det längre tid.

Jag vill jättegärna jobba med barn, gärna som lärare, men jag vet dock inte om jag vill jobba med så små barn. Om lärare blir det yrke jag väljer att utbilda mig till så kommer jag definitivt att välja äldre barn. Inte för att jag haft tråkigt, eller att det varit hemskt idag. Bara lite så jag känner.

Trött som bara den är jag. Efter 8 månaders arbetslöshet har man helt enkelt skaffat sig en alldeles egen rutin i vardagen och den är svår att bryta. Vill så gärna tillbaka till min alldeles egna vardag, men det är nog en känsla som kommer ge med sig efter hand.




Du befinner dig idag där dina tankar fört dig och imorgon kommer du att befinna dig där dina tankar tagit dig.
- James Allen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar