fredag 3 juni 2011

Ibland förvånar man sig själv

Som idag. Jag har feber, är förkyld och det känns verkligen som att jag egentligen skulle ha legat kvar i sängen och sovit istället för att kliva upp imorse. Men vi hade lovat gubbens mamma att hjälpa till med att rensa ut lite hos dem, och jag är jättedålig på att ändra planer, speciellt när jag lovat någon.

Därför tvingade jag upp mig själv imorse, bestämde mig för att jag inte alls var sjuk, och så for vi iväg. Halva dagen har vi burit och kånkat. Som tur var var det betydligt mindre saker än vad vi trodde, så det tog inte fullt så lång tid.

Just nu har vi nyligt kommit hem. Jag kommer att somna snart, eller jag skulle åtminstone vilja göra det.

Men om en halvtimme kommer pojkarna hit. Saknar dem rent av otroligt mycket, som alltid när dem är hos sin mamma. Tror dock att jag inte kommer vara trevligaste personen i världen i dag.

Jag får nog kanske ta och sätta mig och virka lite. Det gör att dem är så snälla och söta mot mig, eftersom dem vet att jag räknar maskorna tyst inne i huvudet och inte får tappa räkningen. Har jag sagt till dem att jag gör iallafall. Även om jag för det mesta inte behöver räkna något utan håller koll på varven med en varvmarkör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar