lördag 11 juni 2011

Bilder från igår

Igår hade jag och gubben en riktigt underbar dag.

Vi började dagen med pojkarnas skolavslutning! Eller ja, den yngre börjar ju sexårs nästa år så han har väl ingen direkt avslutning än. Men O slutar tvåan så han firade vi av.

Dem hade ett flertal uppträdanden och mycket sång. Är en väldigt liten skola vilket jag tycker gör allting lite mer mysigt. Att se alla klasser gå upp på scenen samtidigt och stå och sjunga, ja, det känns lite som så det ska vara. Alla klasser innebär alla från sexårs upp till sexan.



Efter examen for vi till pojkarnas mamma och blev bjudna på marängswiss och kaffe. Jag varken drack eller åt något eftersom jag har rethosta och all slags föda verkar förvärra det. Jag ångrar mig nu. Nog hade jag väl ändå kunnat stå ut med några timmars hosta!


Missade gofikat men är lika glad ändå!! (Ja, är en bild på mig alltså)

Efter besöket så lämnade vi pojkarna kvar hos deras mamma, hennes tur att ha dem en vecka, och så for vi hemåt. Väl hemma så planerade vi lite utav kvällen. Jag städade, bakade en helt underbar rabarberpaj (recept kommer) och förberedde grillspetten.

Rabarberpajen han nästan ätas upp innan jag hann ta  kort på den, så god va den!



Grillat är som nästan ett krav när det är 29 grader varmt i skuggan och solen lyser!







Kvällen slutade tidigt för mig del. Hostan har gjort att mina mornar startat väldigt tidigt, nån gång mellan 3 och 4 på natten har jag klivit upp varje dag. Så vid nio blev gubben less på att jag låg och sov i soffan och beordrade mig att gå och lägga mig. Jag var inte sen att lyda order där!

En riktigt underbar och minnesvärd dag var det!

1 kommentar:

  1. Härligt med grillat och jag tar gärna receptet gumman! Jobbigt med rethostan men jag hoppas det blir bättre snart! kram kram från Vattjom

    SvaraRadera