söndag 14 april 2013

En dag som inte går till historien

Nee, idag var verkligen ingen höjdardag.

Vaknade sent, vilket kanske är så konstigt eftersom jag somnade sent. Sen ringde telefonen strax därefter och jag pratade med min mamma i nästan en timme. Det innebar att jag inte hann se något serieavsnitt som jag gör varje morgon. Det innebar även att jag blev lite sen med att göra mig i ordning inför jobbet. Men jag hann dit i tid i vilket fall.

Fast jag är inte säker på om det hade spelat någon roll, för himlars vilken otroligt tråkig jobbdag. Visst, det var bara fyra timmar, men det kändes nästan dubbelt så långt. Det var nästan inte en människa på stan. Vi hade nog lika gärna kunnat haft stängt idag.

När jag hade slutat så for jag hem, till en mycket grinig Gubbe. Tv´n bråkade precis när han skulle se hockeyn. Han hann se delar av första perioden, sen fick han för sig att han skulle koppla om lite saker, vilket gjorde att han missade andra perioden.

Efter det gav han upp och hann åtminstone se slutet på tredje perioden. Tyvärr så förlorade hans lag vilket inte gjorde honom på bättre humör direkt.

Då hade klockan hunnit bli så mycket att det inte var något idé att göra middag, utan det fick bli rester. Jag som hade sett fram emot en ordentlig söndagsstek med potatis och brunsås. Mumma! Jaja, det får väl bli till nästa helg det, eftersom jag jobbar stängning varenda vardag den här veckan.

Jag hann åtminstone tvätta en maskin med tvätt idag. Och insåg att jag skulle behöva tvätta minst tre till för att komma till botten av tvättkorgen.

Nu har jag bestämt att dagen ska avslutas bättre än den har varit! Med virknålen i högsta hugg och kaffekoppen bredvid. Verkar som att jag får lite besök också, och det är ju aldrig fel. =)

Ser bra ut för dagens sista timme. Hoppas att det smittar av sig på morgondagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar