onsdag 7 december 2011

Julkalender - Lucka 7

Idag blir det mjuka barrträd som virkas.

Jag har nämligen hittat det allra sötaste mönster på små virkade julgranar på bloggen Helt Virkad. Dem går riktigt fort att virka, så det går att göra mååååånga innan man blir lite less.. (jag blir i alla fall less efter att ha virkat samma sak ett tag, men med dem här klarar jag jääättemånga).


Ursäkta bilden. Ljuset är inte det bästa och det gröna garnet är lite för mörkt.. =)



För att komma till mönster klickar ni HÄR!, då kommer ni till bloggen The Royal Sisters, vilken är riktigt trevlig att kolla runt lite i.

Mönstret är på engelska, men med väldigt, väldigt tydliga bilder på vartenda moment, så även den som inte är en vad virkade kan hänga med på hur man ska göra.

För att underlätta så kommer här de engelska virktermerna på svenska:

Chain: Luftmaska
Slip stitch: Smygmaska
Treble: Stolpe
DC: Fast maska

Och det är allt som man behöver kunna! Som sagt, ett riktigt härligt och enkelt mönster.

Jag trädde upp några på en tråd och hängde på väggen i trappan. Blev så fint att nu måste jag virka flera, och i andra färger också, och kanske pynta dem med lite pärlor.. Ja, många möjligheter där.. =)

Än en gång, ursäkta bildkvalitén....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar