fredag 6 januari 2012

Babykoftor

Fyra stycken babykoftor har det blivit den här veckan. Alla ska till välgörenhet.

Garnet fick jag donerat av en kvinna som jag pratade med på facebook, och det är så mysigt och varmt att jag till slut kände att koftor fick det bli.

Det räckte länge också...

Två modeller är det på koftorna, och båda mönstren har jag hittat på Ravelry.

Det ena heter Stjärnmönstrad kofta och var ett väldigt roligt mönster att virka efter. Fort gick det också, jag hann knappt börja så var koftan färdig.



Det andra heter Flutter Baby Top och var, om möjligt, ännu roligare. I det här mönstret händer det saker hela tiden, så det känns aldrig som att man bara hålla på att trada sig igenom det och virkar och virkar men inget sker. Här händer det grejer!



Båda mönstren kommer jag nog att använda igen. Tänkte testa att göra den stjärnmönstrade koftan i lite större storlek och ge till en kompis dotter. Koftor kan man ju aldrig ha för mycket utav!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar