onsdag 24 augusti 2011

Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade

Ja, blev visst ett litet uppehåll ändå, fastän jag lovade att jag inte skulle...

Har inte haft så långvarig tillgång till datorn senaste dagarna, vilket faktiskt varit underbart, för jag har haft annat för mig! =)

Men nu är jag igång igen.

En dålig vana jag önskade att jag inte hade är min tendens att tona bort när jag pratar med andra. Detta är något som sker speciellt om jag läser eller virkar, min koncentration blir total och jag varken hör eller ser något annat.

Men det händer också när jag sitter vid bordet och pratar med någon utan göra något annat. Helt plötsligt inser jag att jag inte hört ett ord av vad den andra sa, trots att diskussionen kan gälla något som jag verkligen tycker är intressant.

Vet inte varför detta sker, och jag försöker verkligen undvika det, men jag har än så länge inte lyckats särskilt bra..

Fast jag är ju så bra i övrigt att jag nog kan tillåta mig en dålig ovana eller två.. =D

1 kommentar: