måndag 15 augusti 2011

Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar

Ett jättesvårt inlägg faktiskt. Jag tänker så sällan på vilken väg jag vill att framtiden ska ta, och ännu mera sällan på vad jag vill för egen del.

Önskningar är lättast tror jag. Jag önskar verkligen att jag hade ett jobb. Gärna ett som jag trivs med men just nu känns det lite som att vad som helst nästan skulle duga. Utom att flytta ifrån gubben och barnen. Det tror jag skulle slå hårt på mig.
Jag önskar god hälsa och välmående till alla i min närhet. Inte bara min fysiska närhet utan alla som jag håller om i mitt hjärta.

Drömmar är väl inte så svårt heller, om man tänker efter lite.
Jag drömmer ofta om att försörja mig på det jag älskar. Att måla, rita och virka. Jag drömmer även om att utveckla mig inom hantverk och kanske lära mig att sy egna kläder.
Jag drömmer om en framtid där jag och gubben köpt oss ett hus, och inreder det precis som vi vill ha det. Att äntligen få en plats som man absolut kan kalla hemma. Det känns lite som att de flesta hem man bott i senaste året varit tillfälliga, och det blir väl så när man hyr. Inget som verkligen är mitt.


Men mina mål. Gudinna va svårt det vara då!
Har jag några? Just nu, när jag inte har jobb, så känns det mesta så osäkert. Ekonomin vill inte riktigt vara med och alla mål får som stå på is ett tag tills det blivit lite mer stabilt.
Så just nu har jag kanske inga mål.

Eller så har jag det, fast jag tror inte helt på min egen förmåga, och ser det som önskningar och drömmar istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar