lördag 15 oktober 2011

Virkar och virkar men inget tycks bli gjort.

Just nu har jag jättemånga virkprojekt igång.

En sjal som kräver ett nystan Stellagarn till, måste inhandlas.

En minihäst till en kompis dotter. Hade virkat en nästan färdig men den blev till bebisleksak istället.

En panda vid namn Boo, som just nu bara består av ett huvud.

Ett får vid namn Jino, som också bara består av ett huvud, och en del av en rumpa. Tar lååång tid att virka, eftersom jag virkar på "pälsen" i efterhand. Ska fota och lägga ut bilder på hur jag gör, för jag tycker själv att det blir väldigt snyggt, om än något tidskrävande.

En snuttefilt med björnhuvud. Filten klar, huvudet närmar sig färdigt.

Ett par tofflor att värma fötterna med. Knappt påbörjade. Garnet finns där, mönstret finns där och jag har börjat med toppen på tårna. Längre än så kom jag inte innan jag virkade vidare på något annat.

En filt i fleecegarn, färgerna limegrön och koboltblå.  6 rutor färdiga, en till på virknålen just nu, men inser redan nu att jag behöver mer garn så jag ligger lite lågt. Avskyr att ha det färdigt och sen bara vänta på garnet. Vill ha mer garn först och sen kan jag virka.

En mössa till gubben. Mössan färdigt, fodret måste sys. Har ingen symaskin så jag väntar på att att låna en snart.

Jultomtar. Har virkat 5 stycken platta tomtar som ska hängas på rad i taket. Vill gärna göra jättemånga utav dem. Har ett helt nystan Big Verona att göra tomtarna av så garn finns det gott om där.

2 bokmärken. Ett till mig och ett till äldsta pojken. Är på G, men ligger lite på is för tillfället.



Ja, jag tror det var allt faktiskt. Fast om jag letar lite kan jag nog hitta fler projekt som jag börjat med.

Har nu jobbat på i flera dagar för att färdigställa det mesta, och det går framåt, fast det tar lång tid.

Kanske om jag fotade allting och la ut det på bloggen, så att jag verkligen kände att jag är tvungen att göra färdigt dem så jag får visa de färdiga resultaten... =)

1 kommentar:

  1. oj det var inte lite saker... ;) själv håller jag bara på med en bebisfilt just nu men det finns mycket jag vill börja på, dock försöker jag hålla mig till denna nu så den blir klar, roligt att se något bli klart också :)

    SvaraRadera