fredag 8 juli 2011

Så lite som möjligt

Idag är det så varmt ute att jag helst sitter inne vid fläkten, lyssnar på musik och virkar!

Klaga in på värmen! Säger många då, men det bryr jag mig inte om!! Jag klagar så mycket jag vill. Jag vill inte ha för mycket sol, men inte för lite sol, det ska blåsa lite men inte för mycket, bara så myggen håller sig borta. Det får gärna småregna lite på morgonen, då blir det så friskt ute, men sen får regnet hålla sig borta. Jag vill inte ha det fuktigt i luften, utan det ska vara torrt och gosigt.

Ja, ungefär så. Och om vädret inte är precis som jag vill ha det, då kommer jag att klaga! =)

Har ändå varit tvungen att gå ut och bara titta lite på allt som växer i trädgården. Min äpplen har precis visat tecken på att komma fram, och många äpplen blir det. Underbart! tycker jag, jag har tusen och två saker som ska göras utav dem.




Jag skulle egentligen behöva gå ut en sväng. Nu ska vi snart lägga på trädäcket på stenplattorna vi har på uteplatsen. Detta innebär att mina stackars jordgubbsplantor får flytta på sig, igen. Så jag måste ut och bygga pallkragar som jag kan sätta dem i. Och komma på vars ja ska placera dem. Och hämta sand att bottna dem med. Och.. !?!?! Ja, som sagt. Dessa tusen och två saker som ska göras? Kommer nog inte att bli gjorda. Men jag siktar på att det mot slutet av dagen bara är 998 saker kvar på listan.


Stackars jordgubbsplantor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar