måndag 25 juli 2011

Jag ska!


Bildkälla: You only get one life -  Be sure to enjoy it!


Jag ska vända upp ansiktet mot solen, och fånga strålarna i mitt leende.

Jag ska gå barfota på gräsmattan, sätta mig ner och njuta av lukten.

Jag ska fånga regndroppar på tungan.

Jag ska krypa nära, nära min älskling. Njuta av hans värme och känna tryggheten i hans närhet.

Jag ska kela med min kisse, och borra ner ansiktet i hans mage.

Jag ska ringa alla mina vänner, bara för att höra deras röster.

Jag ska lukta på alla blommor jag ser.

Jag ska fånga alla skratt jag hör, och spara dem inom mig.

Jag ska ge pojkarna tusen pussar.

Jag ska leva extra mycket.

För livet fortsätter, trots allt hemskt som sker.

Kan EN människa känna så mycket hat, då SKA jag göra allt jag kan, för att känna, och visa, tusen gånger mer kärlek.

Kan EN människa skänka oss så mycket sorg, rädsla och ensamhet, då SKA jag göra allt jag kan för att skänka tusen gånger mer  glädje, trygghet och vänskap.


3 kommentarer: