onsdag 19 februari 2014

Börjar känna mig som en människa igen

Idag är nog första dagen på snart en vecka som jag kan säga att jag mår bra.

Det började förra veckan, på torsdagen. Jag kände mig inte helt hundra och kände att jag var på väg att få feber. For på jobbet och allteftersom timmarna gick så blev jag sämre och sämre. Mot slutet av dagen var jag så pass dålig att jag kände mig tvungen att sjukskriva mig och vara hemma fredagen. Inte särskilt vanligt kan jag säga, jag brukar oftast jobba oavsett sjukdom.

Men nu sjukanmälde jag mig som sagt, och tur var väl det! På kvällen gick jag och la mig och sen sov jag 31 timmar! Vaknade till då och då, men lyckades aldrig hålla mig vaken särskilt länge.
Lördagen var jag vaken lite mer, men inte mycket. Sov bort det mesta av den dagen också.

Söndag jobbade jag, men var absolut inte pigg. Lyckades äta på kvällen och gick och la mig.

Ja, sen började den här veckan. Själva sjukdomen är nog borta ur kroppen. Jag har lite hosta kvar men ingen feber längre. Nu väntar jag bara på att kroppen ska komma ikapp och börja fungera igen. Vi får väl se hur lång tid det tar.

Jobbar fyra timmar idag, och sen är jag ledig fram till tisdag eftermiddag. Det behövs definitivt, hela hemmet håller på att förfalla efter att vi varit sjuka. Får ta ett ryck nu dem närmsta dagarna och se till att ordna upp här hemma.

Fast jag ska nog ta det lugnt. Har lite virkning jag vill göra också och det måste jag ju ha tid till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar