onsdag 30 januari 2013

Ännu en ååhh-moment

Så. Jag satt och surfade runt lite idag och kom över den här bilden.



Ja, vad är det för speciellt med den då?? Jo, det är en virkad polisbil, i skala 1:1. Fylld med skumgummi.

Jag vet inte jag. Själva grejen verkar väl inte sådär jättesvår. Det ser ut att mest vara fasta maskor.

Men att hålla på i 3 år för att virka en polisbil, att få alla delarna att passa ihop och att överhuvudtaget komma på tanken? Ja, det kräver nog massvis med inspiration, motivation och framförallt tålamod!!! (och 3kg(!!!) garn)

För mig är hon dock en inspirationskälla. Det är på det där sättet jag brinner för virkning. Det är något sånt där som jag skulle kunna tänka mig att göra nån gång. SÅ mycket älskar jag min hobby!

Edit: HÄR kan ni hitta mer info om Kaija Papu. Finländskan som virkade polisbilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar