tisdag 29 maj 2012

Fulfilt och fintröja

Ja, nu har jag jobbat på ganska duktigt med fulfilten och den tar sig faktiskt. det var ett tag sen den började användas i soffan, där den fått värma benen under vintern. Allteftersom den växt till sig så har den värmt mer och mer av kroppen.

Den mäter just nu 130*100 cm ungefär. Men ännu större ska den bli för jag har en del restgarnet kvar. Mest populär är den hos vår honkatt Bess. Hon älskar garn och blir som allra lyckligast om hon hittar en filt, nystan eller pågående virkning att sova på. Hon har bestämt att filten är hennes, och var den än är, eller vem den än ligger på, så är det där hon ska vara.


Tröjan har ju blivit klar också!! Jag har bloggat om den tidigare men måste ju visa upp den här i syföreningen också =)



Riktigt stolt är jag, och jag har redan börjat planera för att göra en till likadan, fast i andra färger. Då ska jag fixa till lite smågrejer som jag inte vart helt hundra nöjd med. Förhoppningsvis går den fortare att göra än den här, för oj vilken tid det tog. Men det var mest för att jag körde fast på mönstret hela tiden. Tur jag gör praktik på en skola och det finns en sylärare att ta hjälp av.. =)

Den är helt underbar att ha på sig om det är varmt ute. Jag tycker inte om att bara gå i linne, och den här tröjan anser jag är en rätt så bra kompromiss mellan linne och långärmat.
Jag är som sagt väldigt glad i den. Tycker att den är väldigt mycket min stil.

Ja, det var det jag hade att rapportera om!

Kika nu in och se vad de andra i HNS har för sig! Klicka HÄR!

2 kommentarer: