fredag 23 mars 2012

Upprepning

Om jag inte hade behövt repa upp arbetet jag håller på med, så hade jag nog virkat tre tröjor vid det här laget.

Jag körde fast hur mycket som helst i början, och fick repa upp 6 gånger innan jag lyckades.

Sen flöt det på ganska bra, tills jag kom mot slutet av bakstycket. Då blev det några varv som virkades, och sen repades upp.

Så, bakstycket färdigt.

Framstycket lyckades jag bra med i början, jag hade ju lärt mig av mina misstag tidigare. Men nu! Jag kommer inte längre. Hur jag än försöker och försöker så lyckas jag inte klura ut vad dem vill att jag ska göra. Jag får det helt enkelt inte att bli rätt!!

Det irriterar mig nåt så fruktansvärt, för jag har kommit så långt nu, och jag vill helst enkelt inte ge upp och låta tröjan förpassas till UFO-högen..

Blir väl till att göra några nya försök. Lyckas jag inte med det kanske jag får försöka komma på något eget och skriva om mönstret lite granna, men jag hade hoppats på att få slippa det!

Så här långt har jag kommit på framstycket. Det jag har att göra nu är att dela upp framstycket så att det bildas en urringning.



Så här hoppas jag på att den kommer se ut till slut, om jag nu kommer så långt..



Är nu sugna på att testa själva? HÄR hittar ni mönstret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar