torsdag 1 mars 2012

Dags att repa upp!

Jag tänkte att jag skulle virka mig en tröja. Jag har länge nu velat göra en större sak som inte är en filt, och en tröjor är jag alltid i behov av.

Jag har virkat upp en helt nystan, och inser nu att det inte alls kommer att gå. Jag fick göra om mönstret lite (som jag nästan alltid får göra) och på så sätt så fungerar det, men det kommer att gå åt så många nystan att jag nästan häpnar av bara tanken!

Så därför blir det till att repa upp. Får väl leta efter ett annat, tjockare garn och försöka på nytt igen nån annan gång. Ska då spara mönstret, för det är verkligen enkelt att följa, och tröjan ser så mysig ut.

Jag hade tänkt lägga ut länk till mönstret sen när tröjan var färdig, men det kommer nog dröja ett tag innan den blir det, så jag lägger ut det nu istället! =)


Så ser tröjan ut, och mönstret hittar ni om ni klickar HÄR! Det fiffiga med den är att man virka den från sida till sida. Så det blir väldigt, väldigt lite trådar att fästa, och man har rätt så bra koll på storleken. Den är lätt att göra både bredare och längre, eller större krage om man vill det.

Mönstret ligger på Lion Brands sida och jag tror att det krävs att man är medlem för att man ska kunna se det. Testa och se, det kan hända att det går annars också.

Hoppas att det finns nån annan som vill testa att göra den, och om ni gör det, så vill jag väldigt gärna se bild på den!! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar