torsdag 9 maj 2013

Vissa människor är bara så jädra vänliga!!

Ibland så hittar man helt enkelt ett helt underbart mönster! Ett sånt där som man inte riktigt kan släppa. Jag har hittat två böcker som har såna mönster, och jag kommer nog att köpa båda.. =)

När jag provvirkade en blomma, inte efter mönster utan med inspiration från bilderna, så fick jag väldigt mycket respons på den, och det var flera som ville köpa den.

Jag sög lite på den idén och kände att jag nog gärna ville testa att virka lite blommor och sälja. Men det trista med mönster som man hittar på nätet är ju att man väldigt sällan får sälja det man tillverkar av mönstret. Eller så känns det i alla fall.

Jag tänkte bara ge upp där, men som tur var gjorde jag inte det!
Jag skrev helt enkelt till hon som gör mönstrena och frågade om det var okej att sälja. Jag tänkte att det värsta jag kan få är ett nej, men då har jag åtminstone försökt.

Men hon var hur trevlig som helst! Självklart kunde jag sälja de blommor jag virkade, det var bara att köra hårt! Och behövde jag så kunde jag använda mig av hennes ideér om blomsterarrangemang och sälja blommorna så också!

Så nu letar jag garn och tunn ståltråd, och sen ska jag ta och virka lite blommor! =)

I alla fall, det jag ville ha sagt med det här inlägget, är att det alltid är bra att höra av sig till den som har gjort mönstret och fråga. Min känsla är att många faktiskt uppskattar när man gör så.

Jag lägger med vår konversation på facebook, så att ni verkligen kan se hur otroligt trevlig hon är!

Och vill ni också virka otroligt vackra blommor så kan ni köpa böckerna som pdf-filer HÄR! Annars kan ni bara gå in och titta på bilderna, sååå otroligt vackra!


  • Konversationen startade den 27 april
  • Jag

    Hi!
    First of all, I love your flowers!
    They are so beautiful and delicate and so realistic.
    Second, I have a question for you. I love to crochet, and do it every day. I was really inspired by your flowers, and tested if I could do one of them just by looking at the picture, and I could!
    I showed it to a friend of mine and she loved it and asked if she could buy it from me.
    And here is my question, is it okay to sell flowers that looks just like yours?
    I know that some people that makes patterns are really protective, and I would'nt want to sell my flowers if it's not okay with you.
    And also, if I make a flower by your pattern, is it okay to sell?
    As I said, I love your flowers, and I am definitely buying your book.
    • Hope you have a nice day!
      With love
      Carola t
    • Superduktig virkare!

      Oh, YES YOU CAN, of course !!! 
      Sell your flowers, I'm happy!! 
      Sell sell sell and enjoy! 
      Bless you!
      Claudia 
      ... and you can inspired from my arrangements flowers, if you want, NO PROBLEM for me! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar