söndag 11 oktober 2015

Kanske blir lite bättring

Idag blev jag helt sonika less på att försöka blogga via telefon eller surfplatta. Kände mig också extremt göralös och kände att något var tvunget att hända.

Därför passade det riktigt bra att jag valde att rengöra vår dator. Den har nämligen blivit varm och stängt av sig ett tag nu. Förutom det har den varit väldigt seg och låtit som ett tröskverk.

Jag blåste ur en hel del damm ur den, plockade bort batteriet (eftersom jag läste att det kunde göra datorn varmare om det satt i när man körde via sladd) och satte coca-cola korkar på undersidan.

Nu har den varit igång ett tag och känns inte alls lika varm som den brukar, låter mycket mindre och går lite snabbare. Kanske att jag faktiskt kan börja använda den igen. Har saknat att skriva på ett ordentligt tangentbord.

Håller tummarna för att den mår bättre.


Korkarna satte jag fast med hjälp av lite kludd så de är lätta att plocka bort om det skulle behövas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar